DALSENGET BORETTSLAG

"RealNett har den absolutt beste løsningen for oss!"

Tekst og foto: Marthe Ingeborg Hammer

— Da vi fikk et tilbud fra RealNett, så vi raskt at dette var folk som hadde peiling på det de drev med.


Det sier Eirik Åm, styreleder i Dalsenget borettslag. De var det første borettslaget RealNett signerte avtale med. Nå har de vært kunde hos RealNett i over ett år– og de er svært fornøyde med RealNetts løsninger – og, ikke minst, den allsidige og profesjonelle kundebehandlingen.

— Det er så lett å finne svar om vi lurer på noe. De er bare en telefon unna, og de er alltid tilgjengelige, beskriver Åm.


— RealNett ga oss et veldig bra tilbud. I tilbudet inngikk det at de skulle legge fiberkabler inn til borettslaget, og de hadde bare fem års bindingstid. Alt i alt var dette det beste tilbudet vi fikk, sier Åm.

Valgte RealNett over store aktører

At de endte opp med RealNett, var egentlig en tilfeldighet. Markeds- og kundekoordinator Christian Fjeseth i RealNett ringte Åm på helt riktig tidspunkt.

Borettslaget hadde i mange år vært kunde hos en av de store aktørene. Styret hadde i ett års tid sett på mulighet for en avtale der de beboerne som ønsket, kunne velge bort TV. De var i dialog med flere; noen hadde svært lang leveringstid, og andre hadde dårligere vilkår. Åm begynte å se seg lei på hele prosessen. Fjeseth ringte få dager før den ekstraordinære generalforsamlingen, der det skulle avgjøres med det Åm kaller et svært spennende tilbud. Hadde han ringt noen dager senere, hadde borettslaget tegnet avtale med en annen leverandør. Flaks, kaller Åm det.


Etter rask konferering ble styret enige om å utsette generalforsamling med en måned.


— I mellomtiden fikk vi sjekket referansene til RealNett, og selv om vi var deres første borettslag, følte vi oss trygge på at dette var dyktige folk som ville innfri. På generalforsamlingen vant RealNett klart.

Avtalen med RealNett innebærer nybygd fiberanlegg med fem års bindingstid – og Dalsenget borettslag ble det første borettslaget RealNett monterte fiber hos.


Åm er svært fornøyd med valget:

— RealNett ga oss et veldig bra tilbud. I tilbudet inngikk det at de skulle legge fiberkabler inn til borettslaget, og de hadde bare fem års bindingstid. Alt i alt var dette det beste tilbudet vi fikk, sier Åm.


"En unik kundebehandling"

— For våre beboere er det viktig å kunne ta det valget selv, slik at ikke alle må betale ekstra fordi noen ønsker å ha TV. Kollektive TV-avtaler hører hjemme på historiens skraphaug, og de store aktørene må nok også ta inn over seg at folk er forskjellige. Hvis jeg liker å se Sinnasnekkeren på lineær-TV, hvorfor skal naboene betale for det? Kanskje de heller ønsker å bruke pengene sine på strømmetjenester, dataspill eller dikt i stedet.

En unik kundebehandling

Åm roser RealNett for god tilgjengelighet. Om de trenger assistanse, er hjelpen aldri langt unna. Å finne ut av mulige oppgraderinger har også vært relativt enkelt, mener styrelederen. I borettslaget bor det mange eldre mennesker som har bodd der siden det ble bygd på slutten av 50-tallet, og nå har de også fått flere yngre beboere. Det gjør at behovene er ulike; noen streamer alt de skal se på TV, andre sverger til lineær-TV.

— For beboerne her er det viktig å kunne ta det valget selv, slik at ikke alle må betale ekstra fordi noen ønsker å ha TV. Kollektive TV-avtaler hører hjemme på historiens skraphaug, og de store aktørene må nok også ta inn over seg at folk er forskjellige. Hvis jeg liker å se Sinnasnekkeren på lineær-TV, hvorfor skal naboene betale for det? Kanskje de heller ønsker å bruke pengene sine på strømmetjenester, dataspill eller dikt i stedet.

Åm forteller at mange av de eldre har valgt å oppgradere til TV-løsning. I Dalsenget borettslag er det 48 enheter, og omtrent en fjerdedel har valgt å tegne TV-abonnement. RealNett kjempet mot store, sentrale leverandører. Å velge bort disse til fordel for en liten, lokal aktør, har bare vært positivt, mener han. Om de har spørsmål eller trenger hjelp, slipper de å komme til et kundesenter der man forsvinner blant hundrevis av andre kunder. Åm påpeker at det alltid er hjelp å få hos RealNett, og at responstiden er kort.


— Det er nesten slik at folk her tar en ekstra telefon til servicetelefonen, fordi hun som sitter der er så hyggelig, legger han til.

Vis detaljer
- +
Utsolgt